هر شب تنهایی ...

هر شب تنهایی با خدا راز و نیاز کردن

هر شب تنهایی ...

هر شب تنهایی با خدا راز و نیاز کردن

2- مهدویت / قرآن کریم و حضرت مهدی (عجل الله تعالی) (3)

 

بسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

 

«وَ مَا لَکمْ لاتُقَتِلُونَ فى سبِیلِ اللَّهِ وَ الْمُستَضعَفِینَ مِنَ الرِّجَالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدَنِ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْیَةِ الظالِمِ أَهْلُهَا وَ اجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنک وَلِیًّا وَ اجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنک نَصِیراً»

«چرا در راه خدا جهاد نمی کنید ؟ در صورتی که جمعی ناتوان از مرد و زن و کودک شما در این سرزمین (مکّه) اسیر ظلم کفار هستند . آنها دائم می گویند : بار خدایا ! ما را از این شهری که مردمش ستمکارند، بیرون آور و از جانب خود برای ما بیچارگان نگهدار و یاوری بفرست !»

 

قرآن کریم / سوره نساء / آیه 75

 

 

 

علامات ظهور (2)

 

2- صیحه و ندای آسمانی

 

اخبار بسیاری دلالت دارد بر آنکه آن از حتمیّات است، و در حدیث مفضّل بن عمر، از حضرت امام جعفرصادق (ع) است که آن حضرت فرمود : حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در مکّه داخل شود و در جانب خانة کعبه ظاهر گردد و چون آفتاب بلند شود، از پیش قرص آفتاب، منادی ندا کند که همه اهل زمین و آسمان بشنوند و می گوید : «ای گروه خلایق ! آگاه باشید که این مهدی آل محمد (ص) است .»

ایشان را به نام و کنیة جدّش رسول الله (ص) یاد نماید و نَسَب مبارک ایشان به پدر بزرگوارش، حضرت امام حسن عسگری بن علیّ بن محمّد بن علیّ بن موسی بن جعفر بن محمّد بن علیّ بن الحسین بن علیّ بن ابی طالب (سلام الله علیهم اجمعین) می رساند و چنان نَسَب آن بزرگوار را به «اسمای کرام آبای طاهرین» ایشان بیان می کند که همه مردم از شرق تا غرب عالم بشنوند .

پس بگوید که : با او بیعت نمایید تا هدایت یابید و مخالفت حکم او ننمایید که گمراه خواهید شد .

پس ملائکه و نَقَبایِ انس و نُجَبای جنّ گویند : لبّیک ای خواننده به سوی خدا ! شنیدیم و اطاعت کردیم .

پس از آن، خلایق چون آن ندا را بشنوند از شهرها و قریه ها و صحراها و دریاها از مشرق تا مغرب عالَم روی به سوی مکّه معظمه آورند و به خدمت آن حضرت برسند .

و چون قریب به غروب آفتاب شود، از طرف مغرب، شیطان فریاد نماید که : ای گروه مردمان ! پروردگار شما در «وادی یابس» وارد شده است و او «عثمان بن عَنبَسَه» از فرزندان یزید بن معاویه بن ابی سفیان است، با او بیعت نمایید تا هدایت یابید و با او مخالفت ننمایید که گمراه شوید، پس ملائکه و نُقَبا و نُجَبای جنّ و انس او را تکذیب نمایند و منافقان و اهل تشکیک و ضلال و گمراهان به آن ندا، گمراه خواهند شد .

 

و نیز ندای دیگر از آسمان ظاهر شود که آن ندا قبل از ظهور حجت الله (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است که آن هم در عِداد علائم حتمیّه است که البته باید واقع شود و آن ندا در شب بیست و سوم ماه رمضان است که همه ساکنین زمین از شرق تا غرب عالَم آن ندا را خواهند شنید و آن منادی، حضرت جبرئیل (س) است که به آواز بلند ندا کند که : «اَلحَقُ مَعَ عَلیٌ و شیعَتُهُ» .

و شیطان نیز در وسط روز در میان زمین و آسمان ندا کند که همه کس بشنود که : «الحق مع عثمان و شیعته» .

 

منبع : کتاب منتهی آلامال / مرحوم شیخ عباس قمی / ناشر: بوکتاب / 1385 / صفحات 1337 و 1338(با تصرّف و تلخیص و ویرایش)

 

جمعه های انتظار ... منیژه شهرابی